De eerste kandidaat

mei 2023

De eerste kandidaat

mei 2023

Er is voor alles een 1ste keer. Zo ook in het 20-jarig bestaan van Pro Assistance, te weten de 1ste opdrachtgever en ook de 1ste geplaatste kandidaat. Met beiden hebben we in de afgelopen 20 jaar een goede relatie behouden en met deze specifieke kandidaat werken we zelfs nog steeds samen. Brenda Driessen was de eerste kandidaat die wij 20 jaar geleden bemiddelden. Brenda was net een paar jaar daarvoor gestart als freelance assistant en zo ging een samenwerking van start die tot de dag van vandaag voortduurt.

Als assistent van de algemeen directeur van Pro Education, een opleider voor zorgprofessionals, dat toen net onder de vleugels van de Hogeschool van Amsterdam vandaan kwam, ging Brenda aan de slag. Het werken als freelancer binnen het ondersteunende vak was in die tijd nog relatief nieuw en reguliere bureaus werkten nog niet met freelancers. Pro Assistance maakte het verschil en startte direct met deze dienstverlening. “Zo kwam ik terecht bij Pro Education, een opleidingsinstituut dat toen nog in de kinderschoenen stond. Het freelancen en ook deze opdracht bevielen mij zo goed dat ik het freelancen tot de dag van vandaag nog steeds met veel plezier en enthousiasme doe”, aldus Brenda.

Van high heels tot sneakers

Brenda kijkt terug op een lange rij opdrachtgevers en een diversiteit aan functies. “Ik heb o.a. gewerkt als Executive Assistant, Office-/Facilitymanager of Eventmanager bij organisaties als AlpInvest, McKinsey, Van Doorne, VVV Nederland, Endemol etc. Het leukst vind ik de coördinatie van de bedrijfsverhuizingen die ik voor organisaties heb mogen uitvoeren. Bijvoorbeeld de verhuizing van UniQure in Amsterdam Zuidoost. Zij gingen verhuizen van 4 verschillende kantoorlocaties op het AMC terrein naar 1 locatie van 10.000 m2, inclusief de laboratoria, waar de processen van de proeven die op dat moment uitgevoerd werden door moesten gaan.” Deze diversiteit aan ondersteunende rollen en sectoren is typerend voor de veelzijdige Brenda. Je kunt haar tegenkomen op high heels, maar ook op kekke sneakers. Een kameleon die niet in een hokje te plaatsen valt, maar zich altijd aanpast aan haar omgeving en de wensen van de opdrachtgever.

Mooie opdrachten op niveau

Regelmatig werkt zij via Pro Assistance. “Voor mij zijn jullie in de loop der jaren het anker in mijn werkende leven geworden. Jullie kennen mij goed, weten precies welke opdracht wel of juist niet bij me past, en ik kan altijd op jullie terugvallen. Het contact en de samenwerking zijn prettig, en vooral open en eerlijk. Het is belangrijk dat je weet wat je aan elkaar hebt. Een betrouwbare partner is voor mij dé voorwaarde om met een bureau samen te werken.”

“Pro Assistance heeft mooie opdrachten op niveau, ter ondersteuning van een Raad van Bestuur of een zware Officemanagement positie. Ik herinner me nog goed de opdracht bij een Japanse organisatie in het WTC. De eerste week kwam de Japanse CEO mij dagelijks de hand schudden ter begroeting en om te bedanken voor de dag. De werknemers spraken nauwelijks Engels en ik geen Japans. Dit was een hele uitdaging maar ik heb de opdracht met veel plezier en naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd.”

Veelzijdige toekomstplannen

“Het leuke van freelancen is dat je telkens een kijkje in andermans keuken mag nemen en overal van leert, en de organisaties waar ik word ingezet profiteren weer van mijn expertise. Commerciële organisaties, internationaal, nationaal en heel recent ook via Pro Assistance, het Atlas College, een VMBO school in Hoorn. Een totaal andere omgeving dan ik gewend was. Als Management Assistant van de interim directeur werd ik breed ingezet en kon ik zelfstandig te werk gaan. Zo hield ik me o.a. bezig met de marketing, PR, events, het opzetten van een wekelijkse nieuwsbrief en uiteindelijk werd ik de Happiness Manager van de school. In zo’n situatie ben ik op mijn best; laat mij mijn gang gaan, dan komt het allemaal goed.”

En hoe kijkt Brenda naar de toekomst? “Ik vind zoveel leuk en doe het werk nog dagelijks met plezier en passie. Naast het freelancen richt ik mij ook op vastgoedstyling en eventmanagement. Ik denk dat ik met mijn servicegerichtheid en gevoel voor hospitality wellicht een zijstap zal gaan zetten. Voor nu kijk ik wat er op mijn pad komt en hoop ik nog regelmatig met jullie te mogen samenwerken.”

Die wens kunnen wij alleen maar onderschrijven, en daarmee op naar de komende jaren van samenwerking!

Solliciteren

“*” verplicht veld